کلات تخصصی روابط عمومی آگهی استخدام اخبار اقتصادی

کلات: تخصصی روابط عمومی آگهی استخدام اخبار اقتصادی دعوت به همکاری در تهران افراد جویای کار در تهران

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دلارهاي تقلبي، حربه جديد دلالان

روز سه شنبه همزمان با سیر نزولی دلار در بازار و هجوم مردم جهت فروش ارزهای خانگی، تصمیمات جدیدی از سوی بانک مرکزی و شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته شد. طبق بخشن

دلارهاي تقلبي، حربه جديد دلالان

دلارهاي تقلبي، حربه جديد دلالان

عبارات مهم : بازار

روز سه شنبه همزمان با سیر نزولی دلار در بازار و هجوم مردم جهت فروش ارزهای خانگی، تصمیمات جدیدی از سوی بانک مرکزی و شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته شد. طبق بخشنامه بانک مرکزی قرار شد بانک ها ارز مردم را خریداری کنند و شعب بانکی هر دلار را از مردم ۱۰۵۵۰تومان خریداری کرده و جهت مصارف خدماتی مصوب، ۱۱۲۰۰تومان بفروشند که البته دیروز سایت های خبری گزارش دادند که بانک ها خرید دلار را با 9500 تومان شروع کردند.

دلارهاي تقلبي، حربه جديد دلالان

شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی در مورد بازار ارز و پول، موارد جدیدی را تصویب کرد که براساس آن بانک مرکزی مجاز به عملیات بازار باز است و می تواند جهت اعمال سیاست پولی، نسبت به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره به وسیله دولت اقدام کند. دیروز نیز در ادامه تصمیمات بانک مرکزی جهت کنترل بازار ارز خبر رسید که فروش ارز در صرافی ها به صورت اسکناس تا سقف۵۰۰۰ یورو بلامانع است که در تصویر العمل به این خبر، دبیرکل کانون صرافان ایرانیان اعلام کرد: بخشنامه بانک مرکزی راجع به اعطای مجوز به صرافی ها با نشانه بازگرداندن بازار آزاد از عملیات دلالی به صرافی ها صادر شده است است.

روز گذشته نیز بازار ارز مانند روزهای اخیر شلوغ و پرتردد بود و این بار فروشندگان دلار های تقلبی نیز به جمع سایر فروشندگان اضافه شده است بودند. آن طور که «ایسنا» گزارش داده، تا وقت نوشتن این گزارش، دیروز دلار در حدود 13 هزار تومان و یورو درحدود 15 هزار تومان معامله می شد و بانک ها کار خودشان را با دلار 9500 تومانی شروع کردند. از سوی دیگر بررسی های انجام شده است حاکی از این بود که صرافی ها از خرید ارز خودداری می کنند و باز هم نیمه تعطیل بودند. در همین راستا، دبیرکل کانون صرافان کشور عزیزمان ایران راجع به علت خرید نکردن صرافان از فروشندگان ارز اظهارکرد: از آنجا که هیچ دستورالعملی جهت فروش ارز خریداری شده است نداریم خریدی صورت نمی گیرد. رضا ترکاشوند گفت: دستورالعمل های بانک مرکزی صرفا مربوط به 23 مورد ارز خدماتی است که میزان آن هم بسیار محدود است و در این فضا اگر صراف ارز خریداری کند روی دستش می ماند.

روز سه شنبه همزمان با سیر نزولی دلار در بازار و هجوم مردم جهت فروش ارزهای خانگی، تصمیمات جدیدی از سوی بانک مرکزی و شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته شد. طبق بخشن

فروش ارز تا سقف ۵ هزار

باتوجه به ممانعت صرافان از خرید ارز، دیروز بانک مرکزی، به صرافی های مجاز اجازه داد نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بر مبنای قیمت بازار اقدام کنند. بانک مرکزی پیرو نامه عنوان «دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی های مجاز» در اجرای تصویبنامه هیات محترم وزیران، به صرافی ها اعلام کرد: فروش ارز به صورت اسکناس تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها به وسیله آن صرافی بر مبنای قیمت بازار صرفا با ثبت در «سامانه نظارت ارز(سنا)» علاوه بر موارد ٢٣ گانه اعلامی در نامه عمومی مورد اشاره با رعایت مقررات ارزی بلامانع هست. در همین زمینه، دبیرکل کانون صرافان ایرانیان اعلام کرد: بخشنامه بانک مرکزی راجع به اعطای مجوز به صرافی ها جهت فروش ارز به خریداران تا سقف پنج هزار یورو با نشانه بازگرداندن بازار آزاد از عملیات دلالی به صرافی ها صادر شده است است.

ترکاشوند این بخشنامه را گامی جهت مدیریت بهتر بازار ارز توصیف کرد و گفت: بر این اساس بجز 23 نوع ارز خدماتی که هموطنان از صرافی ها دریافت می کردند، می توانند تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن را به متقاضیان بفروشند. ترکاشوند افزود: طبق این بخشنامه، فروش ارز بر اساس مقررات بانک مرکزی و با ارائه کارت ملی متقاضی امکان پذیر است و خرید و فروش انجام شده است باید در سامانه نظارت ارز(سنا) ثبت شود. او اضافه کرد: در مدتی که صرافی ها از عملیات ارزی کنار گذاشته شدند، معاملات زیرزمینی و قاچاق رونق گرفت و اکنون بانک مرکزی تلاش می کند فرآیند مبادلات ارزی را به شبکه صرافی ها بازگرداند.

مقاومت دلالان در برابر کم کردن قیمت

دلارهاي تقلبي، حربه جديد دلالان

دبیر کل کانون صرافا همچنین اظهار کرد: دلال هایی که پول های زیاد خود را روانه بازار ارز کرده اند در برابر کم کردن قیمت مقاومت می کنند. ترکاشوند خاطرنشان کرد: بازار هم نباید به سرعت و شوک آور رویه کاهشی به خود بگیرد بلکه این روند نزولی باید به تدریج و با عرضه زیاد و اصلاح سیستم هایی که نیازهای مهم بازار ما را تامین می کند مانند سامانه های نیما و ارز حمایتی نیازهای واقعی را پاسخ دهند تا بازار به تعادل برسد. او راجع به علل کم کردن ناگهانی قیمت ارز طی روزهای اخیر گفت: کم کردن قیمت ارز حاصل یکسری مجموعه عوامل داخلی و خارجی بود که بااهمیت ترین آن مجوزهایی است که بانک مرکزی دریافت کرد جهت اینکه به عنوان یک بازیگر در بازار فعالیت کند.

ارز را از دلالان نخرید

رئیس پلیس آگاهی ناجا نیز دیروز نسبت به معامله ارز با دلالان هشدار داد. سردار محمدرضا مقیمی در پاسخ به سوالی راجع به اوضاع بازار ارز اظهار کرد: به طور کلی خرید و فروش ارز در کف خیابان ممنوع هست. در روزهای اخیر با سیاست های دولت، بانک مرکزی و نیز اقداماتی که از سوی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی انجام شد قیمت ارز کم کردن یافته هست. مقیمی با بیان اینکه هنگامی که ارز وارد بازار شود قیمت آن نیز کم کردن می یابد،گفت: خرید و فروش بی رویه ارز باعث برهم خوردن نظم عرضه و تقاضا می شود. بنابراین اگر کسی به همان میزانی که نیاز دارد ارز بخرد،قیمت ارز ارزش واقعی خود را پیدا می کند.

روز سه شنبه همزمان با سیر نزولی دلار در بازار و هجوم مردم جهت فروش ارزهای خانگی، تصمیمات جدیدی از سوی بانک مرکزی و شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته شد. طبق بخشن

آرمان/سوسن یحیی پور

واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه